24. dec: Fastavalminder 2010-2011

Glædelig jul, så er det sidste kapitel her:

2010

Jeg var tilbage som dommer, og så havde vi lejet et sommerhus lidt væk fra skolen. Det var en god, lang gåtur både morgen og aften, men det var fantastisk at have en base, og det var endnu bedre at have rigtige madrasser og kunne snakke sig i søvn uden at vrede folkemængder hev fakler og høtyve frem.

Så lavede vi Toasthalla for første gang. Konceptet er at kombinere toasts og nordisk mytologi (Valhalla). Jeg havde lavet en god del af forarbejdet, men præsterede så at drikke mig fuld aftenen før vi skulle lave toasts. Resultatet var vanvittige tømmermænd, så jeg var nødt til at gå i seng igen og overlade meget af arbejdet til Kristo og – troede jeg – Klaus, men han havde vist også for mange tømmermænd til at præstere det store.

Vores dommerlokale var et lille kælderrum fyldt med fustager. Vi sagde meget “metal”, som i musikgenren, gerne udtalt på engelsk. Dels fordi der var metal-inspirerede scenarier, dels fordi flere af os elsker musikgenren.

Banketten var fed, blandt andet takket være Søren Ebbehøj, der leverede vafler og sovs. Det blev en bizar kombination af toasts og vores hæderkronede kombo af kage og sovs, og det var legendarisk ækelt. Magnus blev ret fuld og lagde sig til at sove på mit jakkesæt.

2011

Solen skinnede hele tiden og jeg drak mange fadøl i solen. Jeg var overdommer, og brugte alt for meget tid i et mørkt spillokale med at diskutere scenarier. Vi blev vanvittigt forsinkende med vores nomineringer, dels på grund af en drabelig diskussion, dels fordi vi til sidst var så trætte, at vi ikke kunne formulere nomineringsteksterne.

Før det gentog vi Toasthalla. Denne gang var ingen af os særligt tømmermandsramte, men Kristo kom demonstrativt for sent, så Klaus og jeg kunne smage vores egen medicin. Vi lavede et velfungerende samlebåndssystem, og det var stadig travlt og hårdt, så det har ikke været sjovt året før med mindre bemanding. Der var nok flere af de fantastiske kioskfolk involveret.

Vi havde en hytte på den nærliggende campingplads, og det var endnu federe end sommerhuset året før. Det var tættere på, hvilket i sig selv var godt, men samtidig betød det, at der kom en hel koloni af Fastaval-gængere på campingpladsen, og det var superhyggeligt.

Søndag var der grillfest foran vores hytte inden jubilæumsfesten. Det mindskede hvor meget jeg savnede banketten, men jubilæumsfesten var stadig for varm og trang. Magnus blev ret fuld og lagde sig til at sove på mit jakkesæt.

One thought on “24. dec: Fastavalminder 2010-2011

Skriv et svar

